Najlepšie keto diéty

Najlepšie keto diéty“Jedzte tuk na spálenie tuku” – takto sú zhrnuté predpoklady pre ketogénnu stravu. Hoci sa bežne používa v boji proti nadmerným librám, môže sa použiť m.in. na liečbu hypertenzie alebo cukrovky. Avšak, rovnako ako priaznivci, existujú aj odporcovia, ktorí obviňujú nebezpečné vedľajšie účinky jeho používania. Je to naozaj tak?

Pravidlá ketogénnej stravy

Ketogénna strava je spôsob stravovania, ktorý zahŕňa zvýšenie množstva tuku a zároveň obmedzenie príjmu sacharidov. Aby však bola účinná a nepredstavovala nebezpečenstvo pre telo, mala by sa vykonávať len pod dohľadom lekára a odborníka na výživu.Ak chcete konzultovať s odborníkom na výživu a plánovať jedlo, Naplánujte si stretnutie s online špecialistom. Plánovanie televízora je spôsob, ako skrátiť čakaciu dobu na konzultáciu a umožňuje vám ju implementovať bez toho, aby ste opustili svoj domov.

Predpoklady pre ketogénnu stravu sú založené hlavne na konzumácii dostatočného množstva tukov, uhľohydrátov a bielkovín. V štandardnej dennej strave väčšiny z nás sú uhľohydráty 50 percent, bielkoviny 15 percent a tuk 35 percent. všetky jedlá, ktoré ste jedli.

V ketogénnej strave sú tieto pomery diametrálne odlišné. Ketogénna strava zahŕňa konzumáciu jedál, ktoré obsahujú až 80-90 percent. tvoria tuk a zvyšok, to znamená 10-20 percent. sacharidy a bielkoviny. Pre dieters, sacharidy sú hlavným zdrojom energie. V telách ľudí na ketogénnej strave sú sacharidy nízke, takže zdroj energie je nedostatočný. Telo teda začína hľadať alternatívne zdroje, ktorými sú tuky.

Existuje takzvaná ketóza, to znamená proces rozpadu tuku. Výsledkom je, že koncentrácia ketónových teliesok v krvi je oveľa vyššia ako koncentrácia glukózy. Pri dostatočne nízkom množstve sacharidov je pocit hladu potlačený. Zvyšuje sa, keď je v ketogénnej strave príliš veľa sacharidov. Preto by mal byť výživový plán konzultovaný so špecialistom a mal by mu predchádzať vhodný výskum.

Kde vykonať výskum pred začatím stravovania?

V zozname štúdií, ktoré by sa mali vykonať pred prechodom na ketogénnu diétu, sú m.in. všeobecná analýza moču, krvný test, hladina glukózy a lipidogram. Zistite, kde ich chcete zistiť, či je ketogénna strava pre vás to pravé:

Nepochybnou výhodou ketogénnej stravy je to, že počas prvých 2-3 mesiacov jej používania sa cítime ľahko, sme plní energie, naša pohoda sa zlepšuje. Hlavným cieľom ketogénnej stravy je zníženie hmotnosti-a skutočne, reštriktívne dodržiavanie pravidiel stravy spôsobuje, že hmotnosť je veľmi dynamická.

Pretože použitie glukózy ako zdroja energie je obmedzené, používa sa v nervovom systéme. Preto dochádza k zníženiu množstva glykogénu, to znamená viacvrstvovej vrstvy pozostávajúcej z jednotlivých častíc glukózy. Zníženie množstva glykogénu tiež vedie k zníženiu množstva vody, ktoré sa glykogén viaže vo svaloch. V dôsledku toho klesá naša telesná hmotnosť.Medzi výhody ketogénnej stravy sa často uvádza, že pomáha bojovať proti inzulínovej rezistencii, reguluje sekréciu inzulínu, obmedzuje túžbu po sladkostiach, dlhodobo poskytuje pocit plnosti, znižuje opuch a pomáha zbaviť sa chorôb trávenia, ako je nadúvanie.

Nevýhody ketogénnej stravy

Hoci ketogénna strava je veľmi účinná, pokiaľ ide o chudnutie, nemôže ju použiť nikto kvôli jej potenciálnym vedľajším účinkom. Napriek počiatočnej injekcii energie, zlepšeniu pohody a pocitu ľahkosti, po cca. Po 2-3 mesiacoch všetko zmizne. Existujú problémy s trávením, zníženou energiou, únavou, problémami s koncentráciou, neustálou túžbou po sladkostiach a nepríjemným telesným zápachom.

Veľké množstvo tuku v strave môže viesť k dysregulácii intestinálnej peristaltiky a konštantnej bolesti v dolnej časti brucha. Často sa ľudia, ktorí sú na ketogénnej strave, sťažujú na časté močenie. Po dlhom období používania diéty sa môže vyvinúť urolitiáza a zvýšenie kyseliny močovej.

Ketogénna strava by sa absolútne nemala používať u ľudí s ochoreniami obličiek, pečene a pankreasu, ako aj so zaťažením metabolizmu ketónových telies. Mnohí odborníci sa tiež domnievajú, že keto diéta môže negatívne ovplyvniť endokrinný systém tela.

Pred začatím stravovania alebo návštevou odborníka na výživu vykonajte príslušné štúdie z pohodlia vášho domova, aby ste zistili, či je strava pre vás vhodná.

Čo je v ketogénnej strave?Čo je v ketogénnej strave?

V ketogénnej strave je ekvivalentom udržiavania správneho podielu tukov, uhľohydrátov a bielkovín to, čo konzumujeme. Množstvo živín by malo byť spokojné s kompletnými, vysoko kvalitnými výrobkami. Sú to tuky, ktoré sú hlavným zdrojom kalórií, takže by ste sa mali zvlášť starať o ich kvalitu.

Základným pravidlom, ktoré by sme mali dodržiavať pri výbere tukov spotrebovaných počas stravovania, je to, že ide o potraviny s vysokým obsahom tuku, ale sú spracované čo najmenej. Vyberme nasýtené tuky (maslo, masť, kokosový olej) a mononenasýtené tuky (orechy, avokádo, maslo). Avšak, čo polynenasýtené tuky? Ak sú živočíšneho pôvodu, napríklad v tučných rybách-ako ich jesť. Ak sa však nachádzajú v spracovaných potravinách, ako je margarín, je najlepšie sa im vyhnúť. Takže, čo by malo byť na zozname tukových zložiek?

Proteín v ketogénnej strave by mal pochádzať z mäsa. Základným pravidlom o živočíšnych bielkovinách konzumovaných pri ketogénnej strave je to, že čím viac bielkovín má mäso, tým menej by sme ho mali jesť. Treba pamätať na to, že musí byť kvalitné mäso získané z preukázanéh

Leave a Comment

Posledné príspevky